جراحی زیبایی شکم : این جراحی در دو مقوله انجام میشود : الف) بزرگی شکم به علت افزایش بافت چربی که دراین مورد در صورتی کهBMI :{ وزن / قد(متر) ↑2 }کمتر از 35 باشد قابل انجام است . روشهای تخلیه چربی متفاوت است شامل لیپوساکشن ، لیپولیزر ، لیپوسونیک و …. که روش طلایی و استاندارد لیپوساکشن میباشد که با مودالیتهای مختلف قابل انجام است . متاسفانه امروزه بسیاری از افراد بدون  داشتن علم و آگاهی کافی مبادرت به اینگونه اقدامات نموده و ایجاد عوارض و میزان مرگ و میر را افزایش داده اند از این رو وزارت مطبوع بهداشت و درمان طی حکمی انجام اینگونه اعمال را تنها توسط فوق تخصصین جراحی پلاستیک مجاز دانسته است تا این مشکلات را به حداقل برسانند. ب) افتادگی شکم که معمولا به علت پوست اضافه بوده و بعداز زایمان در خانم ها و یا کاهش وزن های چشم گیر ایجاد میشود که در این روش با روش جراحی پوست اضافه حذف شده عضلات شکم به هم نزدیک شده و مجدد سفت میگردند و ناف از محل جدید طبیعی خود خارج میگردد . معمولا این افتادگی با افزایش بافت چربی در شکم همراه است که در این موارد لیپوماتیک و جراحی توامان انجام میشود .

مراقبت های بعد از جراحی شکم

بعد از جراحی شکم بهتر است بیمار در حالتی که به پشت میخوابد و قسمت فوقانی تنه به حالت 30 تا 45 درجه قرار میگیرد و در زیر زانو دو عدد بالشت تعبیه میشود استراحت نماید . شکم بند را به مدت دو تا شش ماه بسته به نظر پزشک استفاده نمایند و سعی کنند در اولین فرصت از تخت خارج شده و فعالیتهای روزمره زندگی را آغاز نمایند . تعویض پانسمان و خارج کردن درن های احتمالی با نظر پزشک معالج انجام شود . برای کاهش درد بعد از جراحی میتوان از پزشک برای تعبیه پمپ ضد درد مشورت گرفت . مصرف انتی بیوتیک و داروهای ضد درد سر ساعت با نظر پزشک انجام شود . بهتراست از فعالیت های ورزشی سنگین تا شش ماه خودداری کرد .

پذیرش اینترنتی پذیرش اینترنتی پذیرش اینترنتی پذیرش اینترنتی پذیرش اینترنتی پذیرش اینترنتی